Arhivați-vă datele acasă: aplicații eficiente și cele mai bune practici
În ziua de azi, stocăm cantități enorme de date, precum fotografii, documente și alte fișiere, ceea ce înseamnă că avem nevoie de o modalitate eficientă de arhivare. Nu contează dacă lucrați de acasă sau ca fotograf independent sau dacă sunteți doar o persoană care dorește să-și pună în ordine fișierele personale. Gestionarea adecvată a fișierelor vă poate ajuta să evitați haosul și pierderea datelor importante. Faceți-vă viața mai ușoară citind acest articol, care conține câteva sfaturi și trucuri utile.
De ce ar trebui să vă pese de arhivarea datelor?
Dispozitivele stricate, ștergerea accidentală a fișierelor sau defectarea hard diskului pot duce la pierderea a ani de muncă și de amintiri prețioase. Copiile de rezervă regulate sunt cel mai bun mod de a evita acest tip de situație. Ar trebui să vă programați realizarea copiilor de rezervă în mod regulat. Faceți zilnic copii de rezervă ale documentelor dvs. sau arhivați-vă fotografiile și videoclipurile în fiecare săptămână. Este important să faceți acest lucru constant.
Desigur, puteți stoca aceste copii în cloud, dar, dacă aveți multe date, ar trebui să luați în considerare folosirea unităților externe. Acestea sunt o soluție practică ce nu vă va restricționa prin limite de date. Un alt avantaj imens este lipsa nevoii de a vă baza pe accesul la internet sau la diverse servere. De exemplu, o unitate Samsung T9, care poate stoca până la 4 TB de date, poate transfera fișierele cu viteze de până la 2000 MB/s. Portul său USB-C o face compatibilă cu multe dispozitive, chiar și cu cele care nu au acces la servicii cloud, cum ar fi camerele. Transferul fișierelor va fi și mai ușor. Dimensiunea sa compactă vă va permite să păstrați toate datele importante în buzunar.
Folosiți spațiul de pe disc în cel mai optim mod, sortând fișierele în mod regulat. Fișierele care nu sunt folosite foarte des ar trebui transferate pe o unitate externă până când aveți nevoie din nou de ele. Astfel, veți elibera spațiu pe dispozitivul dvs. și veți putea să instalați programe noi sau să începeți proiecte noi.
Cum să vă organizați fișierele?
Atunci când arhivați datele, ar trebui să încercați să păstrați spațiul de pe disc ordonat. Puteți face acest lucru denumind fișierele într-un mod anume sau păstrându-le în dosare organizate. Încercați să le organizați în categorii, cum ar fi „Documente”, „Fotografii” sau „Videoclipuri”, apoi să creați dosare subordonate pentru fiecare proiect. Datorită acestui sistem, veți găsi rapid cele mai folosite fișiere, fără a fi nevoie să căutați manual prin toate datele stocate pe computer și pe toate dispozitivele de stocare. Acest lucru vă va ajuta și să păstrați fișierele de lucru separate de cele personale.
Atunci când creați copii de rezervă, trebuie să vă gândiți și la protejarea acestora, mai ales dacă la dispozitivul dvs. au acces mai multe persoane. O soluție excelentă pentru această problemă este instalarea unui software precum Samsung Magician, care vă va permite să criptați datele cu o parolă suplimentară.Îl puteți folosi pentru a scana unitatea de memorie și a-i testa eficiența. Prin scanări periodice de diagnosticare, vă veți asigura că arhiva dvs. de acasă este în siguranță și că niciun fișier nu este deteriorat.
Pe scurt, arhivarea datelor și realizarea copiilor de rezervă ar trebui să fie importantă pentru toată lumea, de la utilizatorul de acasă până la o companie de mari dimensiuni. Efectuarea acestei sarcini în mod regulat și păstrarea spațiului de pe disc în ordine sunt elementele de bază ale gestionării eficiente a datelor, care poate fi făcută și mai ușor prin obținerea de unități externe și software de bună calitate. Acest lucru vă va ajuta să vă păstrați datele în siguranță și la îndemână în orice moment.