TikTok anunță actualizări și parteneriate noi pentru o mai bună transparență în domeniul AI

București, 9 mai 2024 – TikTok anunță astăzi noutăți legate de legate de eforturile prin care îi ajută pe creatori să își exprime creativitatea prin intermediul conținutului generat de Inteligența Artificială (AIGC) în mod sigur și responsabil.

Astfel, TikTok va începe să eticheteze în mod automat conținutul generat de AI atunci când este încărcat de pe alte platforme. În acest sens, TikTok anunță parteneriatul cu Coaliția pentru Proveniența și Autenticitatea Conținutului (C2PA) și devine astfel prima platformă de video sharing care implementează tehnologia Content Credentials a Coaliției. Pentru a ajuta comunitatea să navigheze conținutul generat de AI (AIGC) și dezinformarea online, TikTok lansează noi resurse pentru dezvoltarea competențelor în domeniul new media pe care platforma le-a dezvoltat cu îndrumarea experților, inclusiv MediaWise.

Investiții în transparență pe măsură ce AI evoluează

AI oferă numeroase oportunități creative, dar poate totodată să deruteze sau să inducă în eroare urmăritorii atunci când nu știu că un anumit conținut a fost generat cu ajutorul Inteligenței Artificiale. Etichetarea conținutului ajută astfel la clarificarea contextului – de aceea, TikTok etichetează conținutul generat de AI realizat cu ajutorul efectelor AI TikTok și solicită creatorilor să își eticheteze conținutul realist generat de AI încă de anul trecut. În plus, TikTok a dezvoltat primul instrument din industrie de acest tip pentru a eficientiza procesul, care a fost utilizat de peste 37 de milioane de creatori începând cu toamna trecută.

Parteneriate la nivel de industrie pentru a eticheta conținutul generat de AI

Începând de astăzi, TikTok extinde etichetarea automată a conținutului generat de AI (AIGC) creat pe alte platforme prin introducerea posibilității de a citi Content Credentials, o tehnologie dezvoltată de Coaliția pentru Proveniența și Autenticitatea Conținutului (C2PA). Content Credentials atașează metadate la conținut, pe care platforma le poate folosi pentru a recunoaște și a eticheta instant conținutul generat de AI. Funcția a început să ruleze astăzi la conținutul foto și video și va fi disponibilă pentru conținutul audio în curând.

De asemenea, în următoarele luni, TikTok va începe să atașeze Content Credentials la conținutul de pe TikTok, care vor rămâne atașate conținutului atunci când este descărcat. Astfel, oricine va putea să folosească instrumentul de verificare al C2PA, acesta având scopul de a ajuta la identificarea conținutului generat de AI care a fost creat pe TikTok, dar și să vadă când, unde și cum a fost realizat sau editat conținutul respectiv. Alte platforme care au adoptat Content Credentials vor avea posibilitatea să eticheteze conținutul în mod automat.

Promovarea adoptării la nivelul industriei

Pentru a încuraja adoptarea tehnologiei Content Credentials la nivel de industrie, TikTok se alătură Inițiativei de Autenticitate a Conținutului (CAI) condusă de Adobe. Astfel, TikTok devine prima platformă de video sharing care pune în practică tehnologia Content Credentials. În acest sens, conținutul generat de AI (AIGC) și etichetat pe TikTok în mod automat va crește gradual la început deoarece trebuie să aibă metadatele Content Credentials pentru ca platforma să identifice și să eticheteze conținutul.

„Având o comunitate vastă de creatori și utilizatori la nivel global pe TikTok, suntem încântați să le urăm bun venit în cadrul C2PA, dar și CAI, pe măsură ce se angajează în călătoria de a oferi mai multă transparență și autenticitate pe platformă. Într-un moment în care orice conținut digital poate fi alterat, este esențial să oferim modalități pentru ca publicul să poată discerne ce este adevărat. Anunțul de astăzi este un pas critic în obținerea acestui rezultat.” – Dana Rao, General Counsel and Chief Trust Officer, Adobe.

Avansarea competențelor media

În timp ce experții recomandă la scară largă etichetarea conținutului generat de AI (AIGC) ca o modalitate de a susține crearea responsabilă de conținut, aceștia avertizează totodată că etichetele pot cauza confuzie atunci când urmăritorilor nu le este oferit contextul necesar pentru a înțelege ce înseamnă acestea. În acest sens, TikTok a colaborat cu experți pentru a dezvolta campanii de educație media care să ajute comunitatea să identifice și să se gândească critic la conținutul generat de AI și dezinformare.

Prin colaborarea cu MediaWise, un program al Institutului Poynter, TikTok va actualiza noua pagină de dezinformare din cadrul Centrului de Siguranță și va include sfaturi care evidențiază compentențele generale în domeniul media, explicând totodată modul în care instrumentele TikTok, cum ar fi etichetele AIGC, pot contribui la contextualizarea conținutului.

„Rețeaua noastră de Verificare a Faptelor pentru Adolescenți a construit o audiență pe TikTok prin videoclipurile inovatoare privind competențele media începând din 2019. După cinci ani, suntem încântați să le oferim și mai multor oameni instrumentele necesare pentru a separa realitatea de ficțiune în mediul online.” Alex Mahadevan, Director, MediaWise.

Combaterea conținutului dăunător

Cei mai mulți oameni vor să se bucure de conținutul generat de AI în mod responsabil, însă există persoane rău-intenționate care folosesc acest tip de conținut pentru a-i induce pe alții în eroare în mod deliberat. TikTok este vigilent împotriva acestor riscuri, iar politicile platformei interzic în mod clar conținutul înșelător generat de AI – fie că este sau nu etichetat. De asemenea, anul acesta TikTok a semnat un acord la nivel de industrie pentru a combate utilizarea înșelătoare a Inteligenței Artificiale în timpul alegerilor. Pe măsură ce AI evoluează, TikTok continuă să investească în combaterea conținutului generat de AI dăunător prin dezvoltarea modelelor proactive de detecție, colaborarea cu experții și parteneriatele la nivel de industrie pentru a identifica soluții comune. Mai multe informații se regăsesc în Centrul de Transparență al TikTok.

Despre TikTok

TikTok este destinația principală pentru conținut video scurt pentru mobil. Misiunea noastră este de a inspira creativitate și de a aduce bucurie. TikTok are sediile globale în Los Angeles, Singapore și are birouri în New York, Londra, Paris, Berlin, Dubai, Jakarta, Seul și Tokyo.

https://www.tiktok.com/ro/

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *