Studiu IBM: Companiile, consumatorii și autoturismele se conectează cu încredere datorită tehnologiei blockchain
Un studiu IBM (NYSE: IBM), realizat la finalul anului trecut, estimează că 62% dintre directorii din domeniul auto consideră că blockchain-ul va revoluționa industria auto până în 2021. Totuși, studiul mai spune că doar un mic procent de producători de echipamente originale și furnizori sunt în prezent pregătiți pentru blockchain sau au deja la soluțiile de tip blockchain pregătite pentru uz comercial.
Noul studiu, „Cum îndrăznesc pionierii auto să facă pasul hotărâtor în domeniul blockchain,” dezvoltat de IBM Institute for Business Value (IBV) în colaborare cu Oxford Economics, este rezultatul unui sondaj efectuat în rândul a 1.314 de directori din industria auto (producători de echipamente originale și furnizori) în 10 zone de afaceri și 10 țări incluzând China, Germania, India și Statele Unite.
„Datele globale au evidențiat finanțele, lanțul de aprovizionare și serviciile de mobilitate ca segmente de top în care blockchain-ul ar putea fi benefic. Raportul evidențiază și modul în care blockchain-ul va introduce îmbunătățiri și eficiență operațională în domenii precum tranzacțiile financiare între participanții la ecosistem, autentificarea de acces la mașini și experiența și loialitatea clienților.”, declară Mitka Avramova, Country Leader IBM.
Sectorul post-vânzare – piața secundară a industriei auto care se ocupă de producția, distribuția, vânzarea En Detail și instalarea tuturor pieselor de vehicule, a fost, de asemenea, considerat de top pentru producătorii de echipamente originale din China, Germania și Mexic. În prezent, trasabilitatea pieselor pe tot parcursul ciclului de viață al unui vehicul este foarte limitată, ceea ce înseamnă că piesele contrafăcute ar putea fi utilizate pe anumite piețe de către centrele de service. Implementarea soluțiilor bazate pe blockchain în lanțul de aprovizionare auto ar putea rezolva unele dintre problemele legate de rechemări, produse falsificate și siguranța consumatorilor.
„Studiul arată că 54% dintre directori se așteaptă ca noi modele de afaceri să influențeze investițiile în blockchain, în timp ce cel puțin 50% dintre directorii OEM din fiecare țară consideră că soluțiile de tip blockchain vor avea un impact important asupra serviciilor de gestionare a flotelor.”, continuă Mitka Avramova, Country Leader IBM.
55% dintre producătorii de echipamente originale și 47% dintre furnizori spun că implementarea blockchain-ului va îmbunătăți informațiile imperfecte în rețelele lor de afaceri.
„Suntem în stadiile foarte timpurii ale blockchain-ului în segmentul auto, dar există un potențial imens”, a declarat Ben Stanley, Automotive Research, IBM Institute of Business Value. „În 2019, ne așteptăm ca blockchain-ul să înceapă să se dezvolte cu adevărat, în special prin partajarea sigură a datelor, tranzacțiile de tip car and ride share și piețele in-vehicle”.
Cercetarea IBM scoate la iveală un grup de pionieri auto – 15% dintre toți cei chestionați – care deja au început să lucreze cu blockchain, iar mulți intenționează să pună în aplicare primele lor rețele comerciale la scară în următorii trei ani.
„IBM are sute de proiecte blockchain în curs de desfășurare, influențând industrii precum educația, siguranța alimentară, identitatea, asigurările, bunurile de lux, managementul lanțului de aprovizionare și finanțarea comerțului, printre altele.”, declară Mitka Avramova, Country Leader IBM.
Organizații precum Mobility Open Blockchain Initiative (MOBI) explorează deja utilizarea blockchain-ului pentru o mobilitate mai sigură, mai accesibilă și mai larg acceptată. Unele dintre proiectele inițiale ale MOBI se concentrează pe comerțul securizat de mobilitate, tarifele și plățile pentru mobilitate bazate pe utilizare, și identitatea, istoricul și utilizarea vehiculului.
„Industria auto se află într-un stadiu în care are nevoie imediată de creșterea eficienței”, a declarat Chris Ballinger, director executiv și fondator MOBI. „Promițând să facă mobilitatea mai sigură, mai ecologică și mai accesibilă, tehnologia blockchain are potențialul de a consolida încrederea și colaborarea dintre companii, consumatori și chiar vehicule”.